Water’s Many Bennies

by Eric Braha on February 1, 2009

Besides decreasing headaches, heartburn, constipation, fatigue, and kidney seniordrinkingwater6stones, getting your fair share of water each day may help prevent serious illnesses including heart disease, high blood pressure, cancer and asthma. One study at the University of Loma Linda California showed that people who drink five or more glasses of water every day cut their risk of suffering a fatal heart attack in half. Researches believe because water unlike other beverages, is absorbed immediately into the blood stream, it thins the blood and reduces clot risk. This also helps moderate blood pressure because it’s easier for the heart to pump thinner rather than thicker blood. Furthermore, researchers at Harvard reported men who drank six cups of water daily reduced bladder cancer risk by 50 percent.

Other studies indicated that high water intake also curbs the risk of breast and colon cancers. And even asthma sufferers have reason to gulp it down. A University of Buffalo study revealed dehydration reduces lung function and triggers bronchial spasm, especially while exercising.~ Massage & Bodywork Magazine, Aug-Sept 2003

Ask for your free bottle of water after your massage at the Braha Massage Studio in Tempe, Arizona.

{ 0 comments… add one now }

Leave a Comment

You can use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>